8 trainingen Aquarunning in Erica Terpstrabad oktober 2020

Op maandag 26 oktober 2020 start er een trainingscyclus van acht wekelijkse aquarunningtrainingen in het Erica Terpstrabad, Kwakkenbergseweg 25, 6523 MJ in Nijmegen.
De eerste training is op maandag 26 oktober. De laatste training is op maandag 14 december 2020. De trainingen zijn tijdens lunchtijd van 12.00 tot 13.00. De acht trainingen kosten EUR 90,64. De toegang tot het zwembad is voor dat uur inbegrepen in de prijs.

Lees verder

Hoe draag je een wetbelt?

De wetbelt hoort in het zachte deel tussen je heupen en ribben te zitten. De band waarmee je hem vast maakt loopt ongeveer over je navel. Een wetbelt hoort strak te zitten, zodat hij niet verschuift. Rek jezelf uit en doe hem dan strak vast. Op de kant voelt dit oncomfortabel, maar in het water verdwijnt dat gevoel.
Sommige modellen hebben aan de achterkant een verhoging zitten. De verhoging hoort aan de bovenkant.

Lees verder

Train je schouders en bovenrug met het zeepaard

Het zeepaard doe je bij aquarunning om je core, schouder- en bovenrugspieren te versterken, zodat je beter rechtop kunt lopen en meer lucht krijgt. Het vele moderne schermgebruik zorgt ervoor dat mensen wennen aan met het hoofd naar voren lopen en met een bolle bovenrug en naar voren gerichte schouders door het leven gaan. Met het zeepaard train je de spieren die in die houding verslapt zijn.

Lees verder

Loopscholingsoefening hakkenbillen in het zwembad

De loopscholingsoefening hakken billen komt regelmatig terug in hardlooptrainingen. Je doet hem met een aantal redenen. De belangrijkste is dat je ermee leert om je onderbenen snel op te tillen en goed neer te zetten, waardoor je een hogere beencyclus krijgt. Daarnaast train je met hakkenbillen een actieve landing op de bal van je voet, je traint je hamstrings, bilspieren en je voetspieren en je oefent met een hoge intensiteit. De oefening in het zwembad verschilt eigenlijk niet van die op de kant.

Lees verder