Hardlooptraining

Hardlooptraining voor beginners en gevorderden

Mijn hardlooptrainingen draaien om plezier in hardlopen, gezelligheid, blessurevrij blijven en in beweging zijn. Ik werk met het run-walk-exerciseprincipe. De trainingen vinden plaats op een sportveld of een grasveld. Je bent de gehele training in beweging en wisselt hardlopen elke vijf minuten af met wandelen en spierversterkende oefeningen, coördinatieoefeningen en techniekoefeningen. Beginners wandelen in deze trainingen meer dan gevorderden. Ben je een geoefende hardloper dan kun je erop rekenen dat je oefeningen afwisselt met hardlopen op jouw niveau.

Hoe ziet een run-walk-exercise training eruit

Om te beginnen loop je hard op een grasveld. Dit kan een voetbalveld zijn, maar het kan ook een openbaar veld zijn. Het is in elk geval een vlakke ondergrond met meer demping dan de straat. Op het grasveld liggen de oefeningen als stationnetjes klaar. Elke 4,5 minuut wordt er geroepen of gezwaaid. Zo weet je wanneer je moet wisselen van hardlopen naar oefening en terug. Bij het hardlopen mag je zelf weten wat jouw interval is, is dat vijf minuten knallen op 90% of wil je rustig wandelen en hardlopen afwisselen of alleen joggen. Natuurlijk is het ook mogelijk om hulp te krijgen bij het bepalen van jouw interval. Op deze manier kunnen verschillende niveaus samen trainen. Met hoedjes is er ook een wendbaarheidsparcours uitgezet als objecten of bomen op het veld ontbreken.

Inschrijven voor hardlooptrainingen van Aquarunning

Momenteel zijn er geen groepstrainingen, maar opstarten kan altijd. Heb je een clubje en zoek je een hardlooptrainer, mail dan naar info@aquarunning.nl of je Signalt of What’s Appt naar 0623165907.