Run-walk-exercise hardlooptraining Limospark Nijmegen

Vrouw doet aan run-walk-exercise hardlooptraining op een sportveld
Run-walk-exercise hardlooptraining in het Limospark in Nijmegen.

Hardlooptraining Limospark Nijmegen

Doe mee met de Run-walk-exercise hardlooptraining van Aquarunning op de maandagochtend van 09.00 tot 10.00 in het Limospark. Zo begin jij de week alvast goed! We verzamelen aan de kant van de Gelderselaan, onder de bomen rechts van de klimvliegtuigen als je met je gezicht naar het park staat. De trainingen worden gegeven volgens het run-walk-exercise principe en zijn geschikt voor beginners en gevorderden en voor deelnemers die willen opbouwen naar hardlopen.

Meedoen met run-walk-exercise training

Een losse training kost EUR 8,50. Een knipkaart voor acht trainingen kost 60 euro. Vooraf opgeven op info@aquarunning.nl of What’s App, Signal 0623165907 of boeken op de site (alleen losse trainingen) is i.v.m. Covid-19 verplicht. Er zijn 8 plaatsen per training beschikbaar. Een trainingsplaats is overdraagbaar. Je mag dus een vervanger sturen als je zelf niet kunt. Een knipkaart is door meerdere personen tegelijk te gebruiken.

Hoe ziet een run-walk-exercise hardlooptraining eruit?

Hoe ziet een training eruit? Om te beginnen ben je een uur in beweging in je eigen tempo. Zo heb je minder last van het weer. De oefeningen liggen als stationnetjes op het veld. Na 4,5 minuut wordt er geroepen en gezwaaid, want je wisselt elke vijf minuten oefeningen af met hardlopen, een interval of stevig wandelen. De invulling van het hardlopen bepaal je zelf, maar je kunt ook hulp vragen bij het bepalen van de voor jou geschikte interval. Je kunt elke interval en snelheid kiezen, zolang die binnen vijf minuten past. Je loopt dus nooit langer dan vijf minuten en oefent ook nooit langer dan vijf minuten. Dit maakt het eenvoudig om verschillende niveaus te combineren met de regels van 1,5 m afstand. Na een uur training heb je dertig minuten gelopen en dertig minuten geoefend.

Welke oefeningen doe je?

De oefeningen die je gaat doen zijn gericht op hardlopen. Deze trainingscyclus ligt het accent van de oefeningen op zijwaartse stabiliteit, daarnaast doe je loopscholingsoefeningen en werk je aan je coördinatie. Zo combineer je een opbouw van kracht, snelheid, lenigheid, techniek en coördinatie met de opbouw van je uithoudingsvermogen tijdens de loopminuten. Hierdoor train je je hele lichaam op een afwisselende manier. Doordat je telkens wisselt ligt de repeterende schokbelasting lager, waardoor je minder snel overbelastingsblessures oploopt.

Hoe is de conditie van het trainingsveld?

Het veld dat wij gebruiken in het Limospark is in goede conditie en wordt op tijd gemaaid. Het is goed beloopbaar met normale hardloopschoenen.

Wat is het adres van de training

Limospark – Nijmegen
Aan de kant van de Gelderselaan, onder de bomen, rechts van de klimvliegtuigen als je met je gezicht naar het Limospark kijkt. We beginnen om 09.00.

COVID-19 regels

We houden ons aan de geldende regels voor buitensport. Desinfectiemateriaal is op de training aanwezig.